Handlekurv


Handlekurven er tom

0,-

Salgsbetingelser

SALGS- OG LEVERINGSVILKÅR

GENERELT.

Disse salgsbetingelsene gjelder for alt salg av varer fra Turbukse.no til forbrukere. Salgsvilkår og annen informasjon er tilgjengelig på norsk. Vilkår nummerert fortløpende gjennom endringer. For å handle på Turbukse.no må kunden være over 18 år. Vi leverer kun til kunder i Norge.

1. Partene Selger:

Senja Outdoor Equipment AS

Org.Nummer: NO 926007602

Postadresse storgata 7, 9300 FINNSNES

Turbukse.no er heretter referert til som "vi" eller "oss". Kjøper: den personen som har uttalt at kjøpsordre og omtales heretter som "du", "deg", "din" eller "din". 

Opplysninger gitt i nettbutikken

2. VI streber med  å gi våre kunder så korrekt informasjon om våre produkter som mulig. Vi tar imidlertid forbehold om at skrive / trykkfeil kan forekomme, noe som kan bety at vi ikke kan levere i henhold til informasjonen som er tilgjengelig i vår nettbutikk, markedsføring eller på annen måte. Vi forbeholder oss retten til å kansellere din bestilling eller del av denne, dersom produktet er utsolgt. Skulle dette skje vil du bli varslet om dette, sammen med informasjon om hva vi kan tilby i stedet. Du vil få muligheten til å akseptere vårt nye tilbud med de endringer vi angir i forhold til din bestilling, eller kansellere bestillingen. 

PRISER

3.  Alle priser er inkludert merverdiavgift og eventuelle miljøavgifter. Totalkostnaden for kjøpet vil fremkomme før bestilling og inkludere alle kostnader forbundet med kjøpet, som utgifter til porto, frakt, emballasje, etc.

BETALING 

4. Vi tilbyr betaling igjennom klarna og Vipps. Vi kan garantere at denne betalingsmåten så er du trygg å handle med Turbukse.no.

Hvis du velger å betale med kredittkort du kan bruke de fleste kort med debetkort symboler MasterCard og Visa. Kredittkortinformasjon overføres i kryptert form. Koding teknikk har en høy sikkerhetsstandard. Derfor er det trygt å betale med kredittkort til Turbukse.no.

FRAKT OG LEVERING 

5. Normal leveringstid er mellom 2-5 virkedager, med mindre annet er oppgitt. Vi leverer alle våre bestillinger Post Nord og posten. Når pakken din har kommet frem til leveringsstedet, vil du motta en melding via SMS. Vi har gratis frakt på alle bestillinger. Med mindre annet er oppgitt. Gratisfrakt gjelder alle varer.

Dersom leveringen av varer blir forsinket, vil vi informere deg så snart vi har kunnskap om det, sammen med informasjon om når levering kan skje, eller om produktet (ene) er utsolgt. Avhengig av type produkt og lengden på forsinkelsen du kan under omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, kreve levering, kreve erstatning eller heve avtalen.

6. Undersøkelse av produktene etter at du har mottatt produktene, bør du, så snart du har mulighet, sjekk om leveransen er i samsvar med ordrebekreftelsen, om varene er blitt skadet under transporten, eller om eventuelle feil eller mangler. Ved manglende eller feil ta kontakt med oss om kort tid.

Retur

7. Hvis varen ikke skulle passe eller av andre årsaker vil returnere varen. Kan du bestille en returetikett. Vi sender da en returetikett til din mail som du må printe ut og feste på din embalasje. Du må selv betale for retur. Vi har ordnet gode priser hos posten. Hvis du vil sende med andre aktører, så kan du gjøre dette. Adressen for retur: Senja Outdoor Equipment AS, Storgata 7, 9300 Finnsnes Vi godtar kun retur med sporing.

Vi godtar ikke følgende returer: undertøy, i form av sokker og truser i alle former. Samme gjelder ikke-forseglet superundertøy, ullundertøy og bambusundertøy. 

KLAGER OG GARANTI

8.  Dersom varene er levert i fra Turbukse.no har feil eller mangler, må du umiddelbart etter at problemet ble oppdaget, ta kontakt med Turbukse.no ordre@turbukse.no. Avhengig av forholdene, kan Kunden ha rett til et nytt element, reparasjon, erstatning eller heving av kjøpet. Garantien kan gå tapt dersom Kunden initierer reparasjon uten eller i strid med henvisning fra Turbukse.no. Den endelige reklamasjonsfristen er 14 dager fra varen ble levert.

ANGRERETT

9. Loven gir deg rett til å angre kjøpet. AngreRetten forutsetter at du innen 14 dager etter at du mottar leveransen, gir oss melding om det (angrefrist). Varer må returneres i samme stand som de ble mottatt. Når riktig gjennomført retur (iht. Angrefrist lov) tilbakebetalingspliktige arbeider full pris til kjøperen. Angrerettsskjema er vedlagt i ordrebekreftelsen som sendes pr. e-post.

Et element som er returnert på grunn av bruk av tilbaketrekking skal selges som ny. I praksis betyr dette at det må returneres i samme stand som da du mottok produktet, og slik du forventer et nytt produkt som skal leveres. Der dette ikke er overholdt, vil varene som blir returnert bli returnert til avsender. Uavhentede leveranser

10. Dersom en pakke ikke blir hentet innen fristen og tilbakesendes til Senja Outdoor AS, forbeholder vi oss retten til å belaste kunden for kostnaden dvs. retur- og ekspedisjonskostnader, totalt kr. 149,- Godskriving av netto faktura for returkostnad blir utført senest 7 dager etter at vi har mottatt pakken i retur.

Uavhentede pakker som kunde ønsker på nytt.

11. Dersom de som kunde ønsker varen må du legge inn ny bestilling på våre nettsider.Salgs Pant 

12.Vi har salgspant i de leverte produkter inntil kjøpesummen, inkludert renter og omkostninger, er betalt i sin helhet.12. Tvister Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Hvis dette ikke lykkes, kan du bringe saken inn til Forbrukerrådet i nærheten av der du bor. Alle tvister skal avgjøres ved norsk lov. Brakt saken til retten, skal den avgjøres i ditt (kjøperens) jurisdiksjon, betyr det normalt i nærheten av der du bor.

Salg til forbrukere er gjenstand for omfattende regulering. Følgende lover har betydning for salg på internett og dermed for innholdet i salgsbetingelsene.

Mangel ved varen - kjøperens rettigheter og reklamasjonsfrist

13.Hvis det foreligger en mangel ved varen må kjøper innen rimelig tid etter at den ble oppdaget eller burde ha blitt oppdaget, gi selger melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen. Kjøper har alltid reklamert tidsnok dersom det skjer innen 2 mnd. fra mangelen ble oppdaget eller burde blitt oppdaget. Reklamasjon kan skje senest to år etter at kjøper overtok varen. Dersom varen eller deler av den er ment å vare vesentlig lenger enn to år, er reklamasjonsfristen fem år.

Dersom varen har en mangel og dette ikke skyldes kjøperen eller forhold på kjøperens side, kan kjøperen i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 6 etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, velge mellom retting og omlevering, kreve prisavslag, kreve avtalen hevet og/eller kreve erstatning  fra selgeren.

Reklamasjon til selgeren bør skje skriftlig.

Retting eller omlevering

Kjøperen kan velge mellom å kreve mangelen rettet eller levering av tilsvarende ting. Selger kan likevel motsette seg kjøperens krav dersom gjennomføringen av kravet er umulig eller volder selgeren urimelige kostnader. Retting eller omlevering skal foretas innen rimelig tid. Selger har i utgangspunktet ikke rett til å foreta mer enn to avhjelpsforsøk for samme mangel.

Prisavslag

Kjøper kan kreve et passende prisavslag dersom varen ikke blir rettet eller omlevert. Dette innebærer at forholdet mellom nedsatt og avtalt pris svarer til forholdet mellom tingens verdi i mangelfull og kontraktsmessig stand. Dersom særlige grunner taler for det, kan prisavslaget i stedet settes lik mangelens betydning for kjøperen.

Heving

Dersom varen ikke er rettet eller omlevert, kan kjøperen også heve kjøpet når mangelen ikke er uvesentlig.

Konfliktløsning

14. Klager rettes til selger innen rimelig tid, jf. punkt 9 og 10. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukerrådet for mekling. Forbrukerrådet er tilgjengelig  på  telefon 23  400  500  eller www.forbrukerradet.no.

Europa-Kommisjonens klageportal kan også brukes hvis du ønsker å inngi en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruker bosatt i et annet EU-land. Klagen inngis her: http://ec.europa.eu/odr.

 

 


18. Kildeliste

1. 
Se lov av 19. juni 1969 nr. 66 om merverdiavgift § 16.

2. Et kredittkort er et betalingskort hvor oppgjøret for kjøpet skjer i etterkant ved at kredittgiveren (kredittkortselskapet) sender kortholder faktura med krav om betaling.

3. Et debetkort er et betalingskort knyttet til en innskuddskonto. Bruk av kortet medfører at brukerens konto blir belastet og beløpet blir overført til betalingsmottakerens konto.

4. Jf. mønsteravtale utarbeidet av det felles kontraktsutvalget for Sparebankforeningens og Finansnæringens hovedorganisasjon – Avtalevilkår for kredittkort og faktureringskort – forbrukerforhold punkt 12 og mønstervilkår utarbeidet av Sparebankforeningen og Finansnæringens hovedorganisasjon for betalingskort punkt 11.

5. Lov av 21. juni 1985 nr. 82 om kredittkjøp m.m.

6. Personer under 18 år kan kun betale på de nevnte måter ettersom de ikke kan stifte gjeld jf. lov av 22. april 1927 om vergemål for umyndige (vgml.) § 2.

7. Lov av 21. desember 2000 nr. 105 om opplysningsplikt og angrerett m.v. ved fjernsalg og salg utenfor fast utsalgssted (angrerettloven).

9. Lov av 17. desember 1976 nr. 100 om renter ved forsinket betaling.

10. Lov av 13. mai 1988 nr. 26 om inkassovirksomhet og annen inndrivning av forfalte pengekrav.

11. Gebyr kan ikke avkreves personer under 18 år da disse ikke kan stifte gjeld jf. vgml. § 2.

12. Se lov av 14. april 2000 nr. 31 om behandling av personopplysninger.